Winnaar Triumph Street Twin competitie

Groninger Salt Lake Racer nummer 1 van Nederland

De Salt Lake Racer van Triumph Motorcyles Groningen is nummer 1 van Nederland geworden, binnen de wedstrijd die Triumph op poten heeft gezet voor het ‘customizen’ van een Street Twin.  In deze build-off staat de Triumph Street Twin centraal. Het team van Triumph Motorcycles Groningen is samen met de andere dealers in België en Nederland uitgedaagd alle creativiteit en vakmanschap in te zetten voor het verbouwen van de Triumph Street Twin.

Het team is met de bouw van de Salt Lake Racer begonnen met de filosofie, dat ze puur ambachtelijk handwerk willen laten terugkeren in een moderne motorfiets. Op dit moment zijn scherpe lijnen en een minimalistische bouw hip en trending. In Groningen vaart het team juist een andere koers, forse rondingen uit de jaren ’50 die een unieke look en ”sexy” karakter hebben. De inspiratie voor de Salt Lake Racer kwam, zoals de naam doet vermoeden, van de races op de Bonneville zoutvlaktes en van de racemotoren uit de jaren ‘50. De motor ziet er uit alsof er al tientallen races over deze eindeloze vlaktes zijn gemaakt.Bijzonder aan deze Street Twin zijn de liggende zitpositie en de speciale kleurstelling. Het plaatwerk is met de hand geklopt, en de koplamp is off-center in de kuip geplaatst. Daarnaast zijn details zoals, de afneembare nummerplaat, start- en claxonbediening in de stuuruiteinden en het Triumph logo verwerkt in het achterlicht, zeer opvallend. 

Tijdens de Bigtwin Bike show in Houten is de Salt Lake Racer voor het eerst gepresenteerd. Via Facebook en op de Triumph stand heeft het publiek gestemd op haar favoriete custom Street Twin. Uit deze publieksronde kwam de Salt Lake Racer als winnaar over de streep. De vakjury was het hier volledig mee eens. De creativiteit, de mooie lijnen en het ambachtelijke handwerk gaven de doorslag voor de winst van de Salt Lake Racer van Triumph Motorcycles Groningen.  

De vakjury bestond uit Ben Kennepol (Bigtwin), Tim Dekkers  (Classic & Retro), Daan Borsje (Moto Adonis), Zoran Holtkamp (Rusty Gold Motorshop), Robin Ernste, Mike de Graeve en Ron Betist (Triumph Twin Community /Triumph Owners Club Nederland). Op afstand heeft wereldkampioen custom bouwen Fred Krugger gestemd. 

Dit artikel is geplaatst in: Nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Op dit item zijn (nog) geen reacties.